Amouage, een internationaal luxe parfumhuis

“Wij zijn een internationaal luxe parfumhuis en maken innovatieve geuren die lang houden en hulde brengen aan de kunst van het parfum maken. Wij hebben een passie en wij hebben een stem. Onze geuren zingen en vertellen een ander verhaal met creatieve integriteit.” – David Crickmore, CEO

De geuren van Amouage weerspiegelen al 30 jaar, met suggestieve verhalen van menselijke ijver, het prachtige erfgoed en de tradities van de parfumerie. Het internationale luxe parfumhuis creëert toegewijd fijne parfums met de meest zeldzame kwalitatieve luxe ingrediënten afkomstig uit de hele wereld. Onderscheidende, artistieke kunst in de parfumerie.

Onder leiding van CEO David Crickmore, introduceert Amouage een vindingrijke aanpak voor al hun creaties. Sinds 2006 heeft David Crickmore samen met Christopher Chong, de Creative Director, het merk opnieuw gepositioneerd en het een meer hedendaagse, wereldse uitstraling gegeven. Amouage is nu een internationaal gerenommeerd luxe merk met een onmiskenbare creatieve integriteit en een groeiende aanwezigheid in de detailhandel wereldwijd.

De parfums van Amouage worden gecreëerd door wereldbekende parfumeurs in Parijs, Grasse, Geneve en New York. Zij geven hun lange en meesterlijke ervaring aan iedere creatie en weten als geen ander hoe ze de inspirerende aanwijzingen van Christopher Chong moeten vertalen in de filosofie van het huis.

Het parfum portfolio van Amouage bestaat uit verschillende geuren: Gold, Dia, Ciel, Reflection, Silver, Ubar, Jubilation, Lyric, Epic, Memoir, Honour, Interlude, Beloved, Fate, Journey, Myths, Sunshine, Bracken, Lilac Love, Blossom Love en Figment. De Library Collection met tien Opus geuren, weerspiegelt vakmanschap. Amouage heeft de productcategorieën uitgebreid met producten voor het bad en lichaam. Deze collectie bestaat uit complementaire zeepjes, handcrèmes, douchegels, bodycrèmes- en lotions. De ‘Home Collection’ is een collectie kaarsen en huisparfums. Amouage maakt ook een serie reisartikelen en exclusieve in Italië handgemaakte goederen in leder en exotische huiden van topkwaliteit.

Vandaag heeft Amouage 20 onafhankelijke verkooppunten in Oman, de Verenigde Arabische Emiraten, Saoedi-Arabië, Maleisië, Rome, het Verenigd Koninkrijk en in het vooruitzicht verkooppunten in de belangrijkste wereldsteden. Amouage heeft tevens de distributie uitgebreid waardoor het merk nu verkocht wordt in meer dan 66 landen in o.a. vooraanstaande warenhuizen zoals Harrods, Selfridges, Lane Crawford in Hong Kong, Escentials in Singapore, David Jones in Australië, KaDeWe in Berlijn, Tsum in Moskou, Bon Genie in Genève en Bergdorf Goodman in New York.

Gezien de productie jaar na jaar stijgt, heeft Amouage een nieuwe fabriek en bezoekerscentrum in Muscat gebouwd zodat voldoende capaciteit gewaarborgd is voor de komende tien jaar, met een maximum van 20.000 flessen per week. De parfumerie, geopend in december 2012, is op twee verdiepingen. Bezoekers krijgen er de kans om de verschillende stadia van het parfum productieproces te volgen vanaf de maceratie van een ingrediënt tot het parfum extractieproces en het verpakken.

De verschillende collecties van Amouage zijn boeiend en verleidelijk. Ze staan synoniem met een levensstijl van de meest veeleisende en internationaal actieve mensen. De geuren van Amouage trekken een gesofisticeerd, zelfverzekerd publiek aan dat vaak reist en niet bang is om op te vallen met een ongewone geur die net dat tikkeltje anders is. Amouage is er voor een publiek dat het ware meesterschap in parfum creaties waardeert.